Autónepper

Autó,motor adásvétel picit más megvilágításból. A történetekben szereplő személyek és gépjárművek csak a képzelet szüleménye, bármilyen egyezés a valósággal, csak a véletlen műve lehet!

Szavazz!

 

Utolsó kommentek

  • aefzuj: Magyarul annak kell kerülnie, akinek nincs likvid tőkéje a robotizált manuális váltó nyújtotta kén... (2020.06.29. 19:32) Opel Corsa C 1.0 Easytronic
  • Tubity Brendon: Szia! Azt irtad hogy 10 évre hitelesitik itthon a tartályt. Kik? Amenyiben külföldröl behozott a k... (2017.10.02. 13:51) Titkos tipp: CNG !
  • petrobol: Melyik az utolsó évjárat Ocatvia, amibe ezeket a motorokat még berakták? Melyik motorkódot érdemes... (2016.04.19. 01:01) VW Passat 1.9 TDI
  • indapass90210: "A másik véglet az,amikor az idős házaspár jön be és SZÁZEZER forintért akar NYUGATI autót venni."... (2014.01.04. 11:17) Milyen válság?
  • Opel P1: @ifrance: szerintem Autónepper nem egyenlő Becsületesnepperrel. Legalábbis az írásaik stílusa nagy... (2013.02.21. 04:55) Suzuki Ignis 1.3i GLX
  • Utolsó 20

Titkos tipp: CNG !

2012.06.19. 13:59 AUTÓNEPPER

Sziasztok!

Sokáig agyaltam, hogy mi legyen a bloggal legyen-e folytatás,ugyanis az ezzel járó posztolás csak a szabadidőmet viszi,pénzt úgyse látok belőle,az emberek továbbra sem lesznek okosabbak tőle,maximum pár év múlva vissza tudom olvasni magamat,hogy igazam volt-e vagy oltári marhaságot csináltam. :)

Persze vannak hűséges olvasóim építő jellegű kritikákkal és párbeszédekkel,de sajnos pár fecske nem csinál nyarat,több ember nem jött be hozzám vételi szándékkal,egyedül játszom itt a Terézanyát autóadásvétel-fronton.


Egyszóval én kérek elnézést minden hűséges Olvasómhoz,de fejben még nem döntöttem el a blog további létezését,ráadásul nem is vagyok egy grafomániás alkat.

 

Naszóval ennyi bevezető után térjünk a címben leírt témára vagyis CNG-autózásra.

Gázautózás napjainkban lett egyre népszerűbb és jobb alternatívát nyújtó üzemanyag,a benzinárak növekedésének ütemében,egyre többen gondolkodnak el a CNG/LPG hajtotta autókon.Mivel az LPG már régóta elterjedt kishazánkban,ezért ennek említését csak összehasonlítás végett említem,itt főként csak a CNG-ről írok.

A CNG-gáz (Compressed Natural Gas) magyarul sűrített földgázt jelent,ami (többek közt) az otthoni háztartásokban megtalálható. Az LPG-vel ellentétben (ami kb 15 baron cseppfolyós) 200 bar környékén cseppfolyósodik,szóval vastagabb falú tartály kell a tárolásához,viszont a magasabb bután tartalom miatt kevesebbet éget el a motor,mint LPG-gázból. Autózás szempontjából a gázfogyasztás és tárolás a legfontosabb szempont,minél kevesebbet fogyaszt és minél könnyebb tartály a kívánatos,ugye. A kevés fogyasztás többé-kevésbé megoldott a benzinhez viszonyítva,de a tartály önsúlyának csökkentése még várat magára,ma még sajna elég nehezek,növelik az autó önsúlyát.Biztos lehetne sokkal könnyebb a tartály,de még nem éri meg gyártani, nagy tételben MÉG nem kelnek el ezek az autók ha jól sejtem.

A mi szempontunkból a gyári CNG-vel szerelt autók érdekesek,ugyanis használtan ezek elérhetők viszonylag jó árban.Amivel eddig találkoztam gyári CNG-s autóval a következők:

1. Fiat Multipla bipower,bluepower,Marea,Punto

FIATMultipla_1.jpg

2. VW Caddy,Touran,Golf Ecofuel

ecofuel.png

3. Opel Corsa, Combo, Zafira, Astra

 

OpelZafira.jpg

 

Ezek a gázautó-piac domináns szereplői,természetesen van még Saab, Volvo CNG változatban,de ezek nem terjedtek,mint a többi.Futottak még kategóriában vannak a német,olasz utólagos beszerelések bármibe,de az nem gyári.

Itt most az a lényeg,hogy maga a gáztartály ne legyen az utastérben,ne vegyen el helyet tőle,lehetőleg a kasztni alján vagy a pótkerék helyén kapjon helyet,ez az általános gyári megoldás.

Nézzük őket sorban:

FIAT-termékek a piacon kapható legolcsóbb CNG-autók,ők a legnépszerűbbek,de nem a legmegbízhatóbbak.Itthoni áruk kb. 1 millió forint környéke évjárattól és állapottól függően,egyébként eddig még nem említettem,de szinte az összes CNG-autóban sok kilométer van az üzemanyag ára miatt,annyit mennek velük mint a dízelekkel,viszont itt nincs magasnyomású injektor,kéttömegű lendkerék ami drága tétel ha meghibásodik.Az olasz gyártmányból kiemelkedik a Multipla,ugyanis ennél a típusnál sikerült a legjobban elrejteni a gáztartályt a kocsi hossztengelyével megegyező irányban 3 illetve 4. tartályt sikerült felrakniuk,ami a hatótávnak tesz jót.Töltöttségtől függően kb. 400km-t lehet elautózni színtisztán CNG-gázzal,ami a mai áron számolva kb 5000ft környéke, ami kb 24-28kg gáznak felel meg,attól függ mekkora a külső hőmérséklet,ugyanis ez is befolyásolja a tankolt mennyiséget.Maga az autó formája megosztó, van aki utálja,van aki imádja senkit sem hagy hidegen az utó látványa.Tény hogy a formája eléggé érdekes,viszont a beltere meglepően tágas,köszönhetően a nagy felületű ablakoknak,könnyen lehet benne mozogni és pakolni a sík padlónak és a kocka formának hála,ráadásul a 3-3 üléssor elrendezés se egy megszokott dolog,igazi nagycsaládos autó.

Sajnos a megbízhatósága elhomályosítja a praktikum fölényét,ugyanis a gázszabályzója szeret elromlani és sajna az egész be van öntve valami gyantával,szinte szétszedhetetlen,javíthatatlan,nincs belőle utángyártott,csak gyári ami 300e ft környéke.(állítólag a 2001 utániakban már egyben van az ECU-val)Szeret alul rohadni a (jellemzően) Némethonból importált autóknak köszönhetően,ugyanis szeretnek sózni arrafelé.


VW Caddy nálam a favorit,ugyanis nagyon egyben van még használtan is,nem zörög,nem nyikorog,nem rohad az alja és a hátsó hídja mint a Multiplának,automatán kapcsol gáz és benzinüzemre,nincs belőle motorhibás(2.0 8 szelep szinte elpusztíthatatlan),viszont drágább,de ha hosszútávra tervezünk vele akkor szerintem mindenképp megéri.Gáztartály és hatótáv mérete szinte megegyezik a Multipláéval,viszont a Touranban a karosszéria kialakítás miatt jóval kisebb a gáztartály mérete.

Golf 4-esben is láttam gyári CNG-t,ott a pótkerék-üregbe rakják be egy nagyobb és kisebb tartályt,de ott is kb 250km-re elegendő gáz fér bele.

Opel-fronton a Zafira a másik nagy esélyes,most van egy friss szerzeményem,állítólag a hatótáv ugyanannyi,mint a Caddynek,Multiplának, ennek is alul van a gáztartálya itt viszont az autó hossztengelyével merőlegesen állnak a tartályok,benzintankja ennek is kb 15 literes mint a Caddy-é.


Ez regadónál jön jól,ugyanis tisztán gázüzeműként áll forgalomba,így aprópénz lesz a regadó, nemúgy mint a Multiplánál.Egyébként a tartályok 10 évre lesznek hitelesítve magyarországi forgalomba helyezéskor.


Egyszóval ezek lesznek a hosszútávú alternatívák olcsó közlekedés terén,igaz hogy töltőállomás még alig a poszt írásának időpontjában (Szeged,Budapest,Pécs,Győr) de remélhetőleg ez is bővülni fog,egyelőre az említett nagyvárosok hatókörzetében jelent olcsó közlekedési alternatívát.

 

IMG_2890.JPG

Szerintem a kb 400km-es hatótáv így is megfelelő,de ugye az emberfia szeret kényelmesen tankolni,úgyhogy azért még pár kút létrehozása kívánatos lenne,csak az a kérdés,hogy meddig marad akkor olcsó a CNG ára....

UPDATE!

Zalaegerszegen már jár egy CNG-s autóbusz, előbb-utóbb ott is megnyitják a kutat a nagyközönség számára is,szóval lassan de haladunk.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autonepper.blog.hu/api/trackback/id/tr434598190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.07.02. 18:15:51

Legyen folytatás, hogyne. Kíváncsi lennék a '95-00 körüli tapasztalataidra, láttam szép dolgokat akkoriban. (malacorrú Passat Davos-ból hazahozva padlógázon, mert ha elengedted, kidobta az ötödiket)

minchiacoaddu 2012.07.03. 08:38:39

Csao,

Ne csodálkozz, hogy a blog nem hoz vevőt, ha semmiféle utalás nincs, hol van a bótod, és milyen autóid vannak! Én pl. mennék hozzád venni (cserélni), ha tudnám, hová???
Tudom, hogy egy blog nem elsősorban erről szól, de gondolom van honlapod, vagy legalább fent vagy valahol a hahu-n, miért nem csinász egy bannert a blogodon a saját cégednek? Megírhatnád "privibe", hogy hol vagy a neten: faazekasm@gmail.com

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.07.03. 09:00:22

Osztom az előttem szóló véleményét, amíg nem tudjuk, hogy merrefelé vagy, addig esélyünk sincs benézni hozzád. Bár én speciel jelenleg nem gondolkodom autó vásárláson, de ki tudja, mert amúgy lehet rámférne. Vagy csináljak a yougtimeremből oldtimert?

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.07.09. 12:23:50

@minchiacoaddu: Nicknevemre kattintva elérhető vagyok,de a tapasztalat azt mutatja inkább csak érdeklődés van,csak a blog miatt egy darab autóval se adtam el többet,úgyhogy a blogra építeni dőreség volna.

Nem mintha titkolni valóm volna,de egyelőre nem szándékozom magam itt hirdetni,visszatetsző volna.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.07.09. 12:26:19

@Make Valamit: Úúúúú az is megérne egy külön posztot... :)

minchiacoaddu 2012.07.09. 12:48:27

Kösz a választ, de szerintem marhaságot írsz. Elég háklis vagyok a reklámetikára, de semmi kivetnivaló nincs benne, ha a cégednek felraksz egy kicsi, diszkrét bannert a blogra, ha amúgy főleg és elsősorban közérdekű, műszaki vagy kereskedelmi információ jellegű írásokat teszel fel, ahogy eddig. Jelen piaci helyzetben nem reális, hogy a blogodat olvasó potenciális vevő magánnyomozót fogadjon, hogy kiderítse, hol vehet autót ettől a blog alapján egyébként korrektnek tűnő neppertől?

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.07.09. 13:12:24

@rendszamgyujto.hu: Igen,sajnos most ez a tendencia,hogy mindenki kivár vagy nincs pénz újabbra és életben tartják a régit amíg lehet és értelme van. :(

minchiacoaddu 2012.07.10. 08:47:03

Látom, megfogadtad a tanácsomat, ez így teljesen o.k... Sajna Szeged nekem k. messze van...

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.07.10. 09:03:11

@minchiacoaddu: Megpróbáljuk,hátha beválik,de nem fűzök hozzá nagy reményt...

Suttora 2012.10.28. 19:07:33

Ez egy hiánypótló írás, vissza is raklak a könyvjelzők közé :)

StanLee · https://newsroll.net 2013.01.24. 19:06:07

Csak mellékesen mondom, hogy van töltőállomás Szegeden, Debrecenben, Győrben, Budapesten, ahová bárki bemehet és megtankolja a CNG-s járművét. Nemhivatalosan van mindenkinek otthon is lehetősége tankolni, egy lassú töltő a sima gázhálózatra kapcsolva egy éjszaka alatt megtölti a járművet. Az értelmesebbje természetesen él ezzel a lehetőséggel, csak nem reklámozza. Nem számoltam most utána, de valahol 150-200 Ft között van 1 l 95-ös benzinre számolva a CNG ára (kizárólag otthon töltve). Ha valakinek naponta 50-60 km-t kell megtennie, és csak munkbajárásra használja a verdát, evente egy százast megspórolhat.

Tubity Brendon 2017.10.02. 13:51:20

Szia!
Azt irtad hogy 10 évre hitelesitik itthon a tartályt. Kik?
Amenyiben külföldröl behozott a kocsi, akkor KPM vizsga nem is elég ha jól értem!?
Belekukkantottam a CNG-s hirdetésekbe, találtam is 2005-ös Zafirát, de 2015-ben lejártak a tartályai.. Új kell bele?
süti beállítások módosítása