Autónepper

Autó,motor adásvétel picit más megvilágításból. A történetekben szereplő személyek és gépjárművek csak a képzelet szüleménye, bármilyen egyezés a valósággal, csak a véletlen műve lehet!

Szavazz!

 

Utolsó kommentek

  • aefzuj: Magyarul annak kell kerülnie, akinek nincs likvid tőkéje a robotizált manuális váltó nyújtotta kén... (2020.06.29. 19:32) Opel Corsa C 1.0 Easytronic
  • Tubity Brendon: Szia! Azt irtad hogy 10 évre hitelesitik itthon a tartályt. Kik? Amenyiben külföldröl behozott a k... (2017.10.02. 13:51) Titkos tipp: CNG !
  • petrobol: Melyik az utolsó évjárat Ocatvia, amibe ezeket a motorokat még berakták? Melyik motorkódot érdemes... (2016.04.19. 01:01) VW Passat 1.9 TDI
  • indapass90210: "A másik véglet az,amikor az idős házaspár jön be és SZÁZEZER forintért akar NYUGATI autót venni."... (2014.01.04. 11:17) Milyen válság?
  • Opel P1: @ifrance: szerintem Autónepper nem egyenlő Becsületesnepperrel. Legalábbis az írásaik stílusa nagy... (2013.02.21. 04:55) Suzuki Ignis 1.3i GLX
  • Utolsó 20

"Howto buy a car? for dummies", azaz hogy vegyünk autót neppertől?

2011.09.01. 14:44 AUTÓNEPPER

Gigaposzt! :)

Most akasztjuk a hóhért,avagy magam ellen beszélek.

Szóval megpróbálom összeszedni azokat a hasznos dolgokat amit érdemes megnézni a kiszemelt autón mielőtt megvesszük.

Itt volt egy szép lista,mit és hogyan nézzük, 90%-ban igaz is ehhez nem is tennék hozzá, inkább az autó hirdetési tulajdonságot és a valóság kapcsolatát nézném át.

Először is nagyjából jussunk el odáig,hogy milyen autót és mire szeretnénk használni.

Ha már szűkül a kör és eljutunk egy konkrét tipushoz és felszereltséghez,akkor jöhet a fényképek és a hirdetési szöveg alapján az "állapotfelmérés".Általában mindig a legolcsóbb járó és forgalmiképes autóval érdemes kezdeni,megismerjük az autó hozzávetőleges értékét(ha nem voltunk eddig tisztába a piaci értékével).Ritka, mikor a legolcsóbb kel el,tehát mindig a legolcsóbb utáni 4-5-6 autót érdemes nézegetni,attól függ egyezik-e az ízlésünkkel/pénztárcánkkal.Itt már körvonalazódik az elképzelésünk,neadjisten már bele is szeretünk egybe-de vigyázat!- az autó életkorával egyenes arányban nő az esélye annak hogy ráfaragunk, ha a szívünkre hallgatunk.Az érzelmeket itt félre kell tenni,vagy le kell hűteni a leendő tulajdonost ha megkért hogy segítsünk neki autót nézni.Sajna a magyar használtautópark túlnyomó része hiányos,elhanyagolt állapotú,bizonytalan futásteljesítményű.

Ezzel ugye nem mondtam újat.

 Két módozat lehetséges:

  • Veszünk autót itthon viszonylag drágán,mert nincs időnk,kapcsolatunk külföldről autót behozni,viszont állapot erősen kérdéses még akkor is ha látszólag egyben van.

 

  • Picit rászánjuk az időt és nézzünk autót külföldről ami jobban megéri (már amikor),ugyanis az EU tagállamokból (főként Németo.-ból) jobban karbantartott autókat lehet venni,még akkor is ha regadóval, KPM műszakival együtt ugyanannyiba vagy picivel drágában áll meg. Mert tudod,hogy az esetek 90%-ban annyi a kilométer amennyi,nincs szétrabolva,lelakva (ha jól megnézted előtte), futómű,motor karbantartva.

 

Természetesen mindig vannak kivételek amik erősítik a szabályt de ki lehet jelenteni,hogy a (jellemzően) Németországi használtautók sokkal jobb állapotban vannak.

Ha az utóbbi utat választjuk (vagyis kimegyünk németbe), akkor alaposan készüljünk fel az adott tipusból (netes fórumok,szerelő,stb) mit kell rajtuk nézni,mik a lehetséges hibái.Arra azért készüljünk fel,hogy a német kereskedők nagyon spúrok, vagyis alig vagy egyáltlán nem engednek az árakból (max 50-100 euró), szóval az ilyen "mennyit engedsz a feléből?" tipusú kérdést meg se kockáztassuk. A törökökkel picit már más a helyzet. Zsiványabbak,viszont jobban lehet velük alkudni,de a portéka minősége kérdéses.Azért ki lehet fogni náluk is szebb darabokat,megéri a kockázatot.

 Miután sikeresen magunkévá tudhatjuk vágyaink tárgyát,következik az ideiglenes rendszám igénylése.Két fajta létezik,a sárga (5 napos) illetve a piros szélű (30 napos)tábla.

Ahogy a fenti linkből látható,online is lehet igényelni,gyors és pontos ügyintézés.Ezt én már nem használom,ugyanis tréleres hozza be az autóimat,így olcsóbb a szállítás.Miután hazaérkeztünk az autóval vagy egyből bejelentkezünk a KPM-hez műszaki vizsgára,opcióként az okmányirodánál megigényelhetjük az E-rendszámot. A befizetett regadóról szóló igazolással A KPM vizsgaállomásnál kiadják a műszaki adatlapot sikeres vizsga esetén aminek díja 40.000ft. Ehhez kérik az autó eredeti forgalmiját,kétnyelvű adásvételijét, illetve számlát ha cégnévre hoztuk be. E-rendszám esetén is hasonló a helyzet,maximum annyi könnyítés van,hogy nem kell befizetni egyből a regadót,adnak fél év haladékot de többet nem,ráadásul ilyenkor kérik az autó származás ellenőrzését is. Ha ezen is túlvagyunk,akkor jöhet az okmányiroda és a kiálított műszaki adatlappal és a befizett átírási illetékkel együtt kiadják a rendszámot és az autó forgalmiját.

Egyszóval egy egyszeri vételnél ez eléggé nagy kaland egy átlagembernek,de ha van itt-ott ismerőse az illetőnek,akkor ezek az ügymenetek könnyebben járhatóak itthon is és külföldön is.

Aki ezt a tortúrát el szeretné kerülni,annak marad az itthoni gépjármű park és egy jó adag nagy szerencse,hogy kifogjon egy jó vételt. Tehát visszakanyarodunk oda,hogy itthoni választékot vizslatjuk és már ott állunk az autó mellett ilyenkor mire kell figyelni:

Először szemrevételezzük kivűlről az autót,alaposan körbenézzük sérülések után kutatva,megnézzük a szélvédő gyártási évét(ha például 2001-es az autó akkor egy 1-es szám van beütve a szélvédőbe) azonos szám van-e minden üvegben,lámpatesteket ellenőrizzük fixen állnak-e a helyükön,ha tudunk róla hol volt sérült akkor megnézzük a sérülés helyét,szakszerűen van-e javítva.Ezután megnézzük belülről is milyen állapotban van a belső tér,mennyire van elhasználódva a kormánykerék,pedálok,váltókar,ülések,kárpit stb. ezek azért árulkodó nyomok a valós kilométerről,komplett belsőt nem mindig éri meg az eladónak kicserélni,hacsak nem fiatal max 5 éves autóról beszélünk. Megnézzük az autó papírjaít,szervizkönyvét ( ha nincs  önmagába véve "nem baj"(piacot ismerve),csak legyen normálisan karbantartva,mert azt meghálálja sok-sok hibamentes kilométerrel bármelyik autó.  ) elrakott javítási számlákat (ha van),megkérdezzük az eladót tud-e többet mondani az autóról (itt konkrétan nem a teljes élettörténetére/mesére vagyunk kíváncsiak de le tudunk szűrni infókat belőle).

 Ha idáig eljutottunk és (még) nem csalódtunk az autóban,akkor jöhet a próbakör.Az esetek 99%-ban beleegyeznek,de ha valamiért húzódoznak tőle,akkor ott motorikus vagy futóműves nagy probléma lesz.Ha ideiglenesen ki van vonva a forgalomból az autó vagy nincs rajta rendszám akkor is találhatunk rá módot,hogy ki tudjuk próbálni ne akkor derüljön ki valami nagy baj amikor már elhoztuk, a pénz-autó körüli utólagos vita senkinek sem jó.Ha elindultunk hallgatózzunk kattogások,zörejek után,próbáljuk ki a váltó minden fokozatát,szépen vált-e,nem akadozik. Próbáljuk ki a fékeket,klímát és a többi egyéb kényelmi funkciókat.

Légzsákot lehetőleg ne! :)

Próbakör után összegezhetjük a tapasztalatainkat:
Szóval,ha egyedül a szervizkönyv hiányzik,de jó karban van az autó,egy kis alku után megvehető. Alkudozásnál úgyis kiderül kb. mennyi lehet benne,ha sok, akkor sokat le is faraghatsz az árából. :)

Ezt lehet is mondani a kereskedőnek,hogy téged nem érdekel a kilométer csak legyen karbantartott az autó,ennek tükrében szeretnél egy kis alkut.
Ha normálisan,nem fikázva nagy mellénnyel beszélsz akkor ő is normálisan fog kezelni téged (ez a beszélgetésből úgyis kiderül milyen tipus)
Persze van sok tukkó is,azzal nem is érdemes szóbaállni. 

Ha mindezek után mégis kell az autó,ne habozzunk megvenni,mert tuti akkor fog elkelni,mikor mi egy hét haladékot kérve hazamentünk gondolkozni.

Beismerem,nem könnyű ezt az alkalmi vásárlós oldalról végigküzdeni,de tisztában kell lenni azzal,hogy itt egy sajátos játékszabályok uralkodnak,ha ezeket betartjuk (és nem járjuk az országot a tuti vételben reménykedve),akkor nagy meglepetés nem érhet,és sok gondtalan kilométernek fogunk örülni.  :)

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autonepper.blog.hu/api/trackback/id/tr753195548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nigger bácsi 2011.09.09. 10:23:17

No azért én az íráshoz hozzátettem volna egy dolgot:
"Miután hazaérkeztünk az autóval"... Na, ide jöhet az, hogy ekkor kell előkészíteni az ügyintézés gördülékenységét segítő iegn fontos akadálymentesítő eszközt Deák igazolványt... Lehetőleg sokat...

MEB 2011.09.09. 16:03:20

Miután hazaérkeztünk az autóval vagy egyből bejelentkezünk a KPM-hez műszaki vizsgára,vagy megigényeljük az E-rendszámot.

Ez a mondat így értelmetlen. Az E rendszámhoz is kell a műszaki, "csak úgy" nem adják ki.

A KPM vizsgaállomásnál első forgalomba helyezés díja 40.000ft ehhez kérik az autó eredeti forgalmiját,befizetett regadóról szóló...

A regadót a műszaki _után_ lehet csak befizetni, a kiállított adatlap alapján számítják ki.

Fékszárny Blog · http://fekszarny.blog.hu 2011.09.11. 11:00:31

Érdekes poszt, köszi. Amikor az első autómat vettem, igazi Neppertelepen vásároltam, elég olcsón egy 13 éves Toyota Carina E-t, 70 ezer kilométerrel! Ezen fetrengtünk a röhögéstől, a nepper is igyekezett nem elmosolyodni, amikor kérdeztem,hogy tényleg annyi? Később megtaláltam az olajcsere-matricát, 250 ezernél. Mindegy, láttam, hogy amúgy korrekt, használtam is 3 évig gyakorlatilag gond nélkül. Amikor lecseréltem (győzött az újabb autó csábítása), Avensis-t akartam, s a jól bevált neppertelepen nagy betűkkel SZERVÍZKÖNYVVEL hirdetett autót néztem ki. Amikor rákérdeztem a szervízkönyvre, mondta, hogy "izé, majd behozzák", majd a második látogatásnál pedig "Figyelj, a szervízkönyv felejtős!" Azóta ez nálunk szállóige:-) A két látogatás között amúgy bele is tolattak valamibe szegény autóval, így tényleg felejtős lett. Következő nap pedig megtaláltam a jó kis Corollámat. Nekem ezek a neppertapasztalataim. Bocsi a hosszú kommentért...

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.09.12. 10:21:53

@Fékszárny Blog: Hááát igen ez a szervizköny-téma mindig kényes pont,igyekszem olyan használtautót venni,aminek igazolható az előélete,de ha be kell számítani egy meglevőbe,ott már ritkán van meg a könyvecske. Ilyenkor mérlegelek,ha eladható tipusról van szó akkor olcsóbban számítom be,mert ugye el is kell adni,a következő tulajdonosnak meg elmondom,hogy szervizkönyv nincs a kilométerre nem tudok garanciát dni,ha kell kell, ha nem nem.
Ha nem közkedvelt autóról van szó,akkor inkább nem számítom be,akkor inkább nézegetem tovább a szervizkönyvesemet.
Köszi a látogatást! :)

ifrance 2011.09.13. 09:44:15

megint egy pöpec poszt! csak németből szoktál kocsit behozni? nálunk a család tervezett bővülése miatt hamarosan kocsit kell cserélni. a xsara picassóval szemezgetek, benzines 1,6 8v motorral, nagyjából 1,3-1,5 misi a keret. nem egy versenyautó, de több szerelő is jókat mondott arról a motorról.
a kérdésem a következő: hallottam olyat, hogy franciáknál van egy olyan törvény, hogy 7 év feletti kocsit nem lehet belföldön eladni. ez urban legend, vagy tényeg így van? tudsz esetleg róla valamit? mert ha igaz, akkor ez gondolom meg is jelenik az autók árában. van valamilyen tapasztalatod ezen a téren?
előre is köszi, és persze várom a további posztokat! :)

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.09.16. 12:08:11

@ifrance: Franciaország már messze van,ráadásul onnan csak francia kocsit érdemes behozni,de az meg nem népszerű nálunk. :)

monza98 2011.10.05. 22:38:03

Szia, jók a posztok, tetszik a stílus :)
VW Polo3-at nézegetek mostanában 5-600 körül feleségemnek, amelyiknek már a lekerekített műszerfala van. Mire érdemes figyelni ennél a típusnál? Ahogy nézegettem elég nagy szórásban vannak 500-tól 1M-ig a 10-11 évesek. Ha el tudnál látni jótanáccsal, szuper lenne. Esetleg alternatíva javaslat? Köszi! M.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.10.06. 21:26:09

@monza98: Köszi,igyekszem! :)

A VW Polo önmagában nem rossz kis kocsi,sőt kiegyensúlyozott a minőség,de ha a kínálat alja mindenhol megbosszulja magát ha csak annyi pénzed van rá.
Hidd el,hogy a legolcsóbb lesz mindig a legdrágább!

Sok szerencsét!

subtotal 2011.10.08. 16:30:34

Tudsz tanácsot adni, hogy kábé mennyi a tarifa, ha megbízásból valakinek hoz egy kereskedő autót Németországból?

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.10.10. 16:50:58

@subtotal: Általában egy százas szokott lenni (én annyit kérek ha vállalok ilyet),ebben benne van minden ügyintézés,de ez kereskedő és arcbőr függvénye is. :)

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2011.10.24. 12:10:34

megszaporodtak mostanában a becsületes autónepperek :-)

Szerintem te az a figura lehetsz aki a használtautó vásárlós cikket írta a múltkor.

Épp a napokban érdekelt voltam egy autócserében. Egy 1,6 Hdi citrót nézegettem, el is mentem miatta Edelénybe. Sajnos azonban rá kellett jönnöm, hogy nincsenek csodák.

150ezer km-mel hirdetett autó, amiben a bőrkormány varrása foszlik, kuplungpedál simára taposva, belső ajtókilincs festéke mindkét oldalon lekopva, szervízkönyv nincs a piaci átlagár felett egy százassal. Plusz az enyémet a piaci átlagár alatt egy százassal akarta beszámolni.

Így már nem éri meg a vevőnek, kereskedő meg várja madarat. De hát biztos jobb a ritka forint, mint a sűrű fillér.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.10.28. 20:14:22

@wannabe_biker: Nem talált,nem én írtam azt a cikket.

Minden autó szépen néz ki fényképen,nem győzöm hangsúlyozni,hogy élőben is meg kell nézni az autót,hogy véleményt alkossunk róla.

Még akkor is ha az ország másik végén van.
Feltéve ha komolyan érdekel az adott autó. Senkinek nem fogják az ajtaja elé vinni,amelyiket odaviszik az meg nagyon eladó,arra tuti hogy ráköltöd a gatyádat.

Suttora 2011.11.02. 10:44:51

Annyira sikerült a hóhérakasztás, hogy nem is lesz több poszt? :)

ifrance 2011.12.07. 13:15:11

miért kell minden jó blognak behalnia? várjak még új posztot?

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.12.07. 20:29:04

@ifrance: irnék még bőven,de úgy látom csak 50 embert érdekel folyamatosan ez a blog,úgyhogy valószínüleg nem szánok rá több időt. :(

Az embereket tényleg nem érdekli mik történnek az autókkal,csak óccsó legyen,meg mutasson a számláló százezer alatt.

Suttora 2011.12.07. 20:41:17

@AUTÓNEPPER: 50 nem elég kezdésnek? Szerintem lennének többen is, de ha 3 hónapot kell várni két poszt között, akkor nem csoda, ha elszokik az olvasóközönség. Engem például érdekel, bár én nem vagyok teljesen kívülálló...

DOKKOLÓ 2011.12.10. 13:44:20

Tetszik a blog, de tényleg lehetne gyakrabban posztolni!
Amúgy meg lehetne nézni a jelenleg eladó gépeket?

blacib 2011.12.19. 19:28:32

Csatlakoznék az érdeklôdôk táborához, nehogy megszüntesd a blogodat :)

Nigger bácsi 2011.12.24. 21:56:44

Vazzzee... Hun' vannak az új írások? :((((((

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.03.08. 19:15:35

Elsőnek "látogattalak meg" JDCS-ről jöttem :) Egyből végig is olvastam a blogot,nagyon tetszett.Szerintem ha több helyen lenne "reklámozva" akkor többen jönnének.A téma rengeteg mindenkit érdekel.
Csatlakozom a nehogyabbamerjedhagyni táborhoz!

Üdv: Don Marcus Hibiscus 426-us Hemisficus Aggregatus
:)

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.06.19. 09:23:39

Én most találtam ide, hogy kommenteltél Winkler gázos tehenére. Szerintem sem hagyd abba. Én is egyedül kezdtem a rendszámgyűjtő blogot, de aztán szépen ideszoktak a szakmabeliek, aki értelmes volt, kapott szerkesztői jogokat, ezzel párhuzamosan nőtt az oldal nézettsége, ma már túl vagyunk a napi 50-es átlagon. Ráadásul, most már egy kicsit lazíthatok is, mert a többiek írnak, viszik a blogot.
Az mondjuk más történet, hogy nekünk kézenfekvő az online szereplés a kapcsolat építés szempontjából, neked viszont inkább a piac, és a hahu a pálya, itt legfeljebb este, mikor már megszámoltad a napi lovét, leírod a sztorit.
Arra bíztatlak, hogy folytasd, és elteszem az oldalad a könyvjelzők közé.

merki 2012.08.01. 23:57:38

Helló

Látom jártas vagy inkább téged kérdeznélek.

Német autó behozatal....
Ha én veszek egy kocsit kint, akkor milyen ügyintézni való akad németbe?
Lábon hoznám, akkor nekem a zoll(piros) rendszám kell ugye? Ez mennyibe van biztosítással mert sehol nem találom.

Másik hogy ezt hamar meg van , egyből a kezembe nyomják?
Mi van ha traileren hozom, akkor kell nekem kint valami kivonási ceremóniát csinálni?

Egyelőre ennyi lenne előre is ezer köszi :)
süti beállítások módosítása