Autónepper

Autó,motor adásvétel picit más megvilágításból. A történetekben szereplő személyek és gépjárművek csak a képzelet szüleménye, bármilyen egyezés a valósággal, csak a véletlen műve lehet!

Szavazz!

 

Utolsó kommentek

  • Tubity Brendon: Szia! Azt irtad hogy 10 évre hitelesitik itthon a tartályt. Kik? Amenyiben külföldröl behozott a k... (2017.10.02. 13:51) Titkos tipp: CNG !
  • petrobol: Melyik az utolsó évjárat Ocatvia, amibe ezeket a motorokat még berakták? Melyik motorkódot érdemes... (2016.04.19. 01:01) VW Passat 1.9 TDI
  • indapass90210: "A másik véglet az,amikor az idős házaspár jön be és SZÁZEZER forintért akar NYUGATI autót venni."... (2014.01.04. 11:17) Milyen válság?
  • Opel P1: @ifrance: szerintem Autónepper nem egyenlő Becsületesnepperrel. Legalábbis az írásaik stílusa nagy... (2013.02.21. 04:55) Suzuki Ignis 1.3i GLX
  • StanLee: Csak mellékesen mondom, hogy van töltőállomás Szegeden, Debrecenben, Győrben, Budapesten, ahová bá... (2013.01.24. 19:06) Titkos tipp: CNG !
  • Utolsó 20

VW Passat 1.9 TDI

2011.07.30. 23:22 AUTÓNEPPER

Ó, az az adagolós TDI.

A dízelesek Szent Grálja,a mindent kibíró,mindent legyőző és túlélő dízelmotor.

A VAG-konszern vitathatatlanul akkori legjobb (év dízelmotorjává választották)és az év(tizedek) elteltével legtartósabbnak bizonyult motorja.Muszáj róla pár szót ejteni.
 

 

                  Találtam egy korabeli, 96-os amerikai VW Jetta reklámanyagot

 

Ez a közvetlen befecskendezéses,turbófeltöltős,Bosch VE elektronikus adagolóval ellátott motor a VW és Audi közös fejlesztésével a 80-as évek végén 90-es évek elején látott napvilágot 90 és 110LE változatban.Céljuk a régi 1.5 és 1.6-os dízelmotor alacsony hatásfokát javítani és zaj-, és károsanyag-kibocsátását csökkenteni.

Először az Audi 80-as szériában jelent meg,majd a VW autóiban,később a SEAT és a Skoda típusokba is belevándorolt, és egészen a 90-es évek végéig ezredforduló elejéig tartotta magát,közel 10 éven át.

Ritkán hibásodnak meg(néha van egy kis gátrepedés meg porlasztócsúcs kopás),bírják a tuningot,könnyű és olcsó javítani őket,még hagyományos lendkerék és kuplung együttese van,nem az az átkozott és bazidrága kettőstömegű lendkerék(talán van már 60-70 ezer környékén gyári anyagokkal felújított is,ahol az összetartó pöcköket cserélik vastagabbra),mint a modernebb PD és common-rail dízelmotorokban, nem véletlenül a legkeresettebb erőforrások.

 

Aktuális alanyunk a 97-es évjáratból való,már az új kasztnis B5 kódjelű Passat meghatározhatatlan kilométerrel (szerintem minimum 500 ezer volt benne) lelakott bézs bőrbelsővel,működő manuális klímával,korrekt motorral és csodával határos módon picit sérült kasztnival.

Viszont a színe az a tipikus német indigó(kanta)kék,amik jellemzően flottaautók voltak.Szóval ahogy bekerült a telepre és felkerült az internetre,rá másnapra szépen elkezdett csörögni a telefonom,szokás szerint a kötelező kérdések mellett (mi a vége?) csere Ladára,kispolszkira,hízóra,takarmányra meg a rosseb se tudja még mit akartak rám sózni.Persze el is jöttek páran megnézni,de sokakat visszariasztott a belseje,igaz nem volt egy patika bele,de ez volt a legolcsóbban meghirdetett autó,ennyi pénzért mit vártak?

Na mindegy ezt már megszoktam,hogy az emberek mindig megnézik a legolcsóbbat,ami szerintük szar,majd megnézik a következő drágább darabokat,(persze annyi pénzük már nincs),aztán mire rájönnek,hogy csak jó lesz az az első verda,addigra már elkelt,hehe.

Így is lett,jött egy gazdálkodó illető,aki megnézte az autót,a belseje neki másodlagos volt,lényeg az hogy a motorja bírja még 2-3 évig,kipróbálta majd egy kis alku után egymás tenyerébe csaptunk és mindenki örült.Na, ezután szállingóztak vissza az előtte nézelődő egyének akik csak meg akarták nézni másodszorra is,hogy aztán elvigyék(?),de hoppon maradtak ugyanis már csak a hűlt helye volt nálam a telepen.

Tanulság: Mindig az első gondolat a legjobb.  :)

Egyébként ez a másik titkos tippem a válságautó mellett,miszerint behozni Németországból ezeket az adagolós TDI-ket, felextrázva, jó állapotúakat árulni itthon még regadóval együtt is megérné...

14 komment

Címkék: történelem vw passat tdi

A bejegyzés trackback címe:

https://autonepper.blog.hu/api/trackback/id/tr43113104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2011.08.01. 19:03:55

Bizony, ez szerintem is a valaha épített egyik legjobb dízelmotor. Még tartós és olcsón fenntartható, de már viszonylag erős és kulturált. Remek kompromisszum.

gsanyi 2011.08.01. 23:40:22

Ha tényleg jó volt neki az autó...
Érdekes egyébként a blog, frissíthetnéd gyakrabban is :)

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.08.02. 11:58:46

@Suttora: Bizony bizony,és sajna már nem lesz többet ilyen,ha csak nem kezdik el a gyártását Afrikában. :)

@gsanyi: Akkor tudom frissíteni,amikor jön az "ihlet", de még sok téma vár feldolgozásra,türelem,tornaterem. :)

sealard 2011.08.02. 18:27:39

Ááá!!!!!! Ez nagyon fájt!! Én marha eladtam a B4 kombim, mert sok volt benne. Máig visszasírom...

A country full of aliens · http://angliavagyamitakartok.blog.hu/ 2011.08.02. 18:41:40

Nagyon jó a blog.
Egyébként ezek a fajta TDI motorok mennyit bírnak? 700-800ezer Km?

sealard 2011.08.02. 19:06:49

@A country full of aliens: Nagyjából igen. Viszont egyenesen viccesek az alkatrészárak, csak sajnos hozzáértô és becsületes szerelôt lehetetlen találni.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.08.02. 19:13:04

@sealard: Az azért mindent elmond,hogy az autószerelőm a mai napig egy B4 Passat kombival járkál(szereli a legmodernebb CR TDI-t is),pedig volna pénze sokkal újabbra,de azt mondta,hogy ennél jobb és megbízhatóbb dízel nincs.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.08.02. 19:15:49

@sealard: Na jó,még esetleg az adagolós Mercedesek (W124-ig bezárólag) még hasonló strapabíró jószágok.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.08.02. 19:17:27

@A country full of aliens: Annyit simán,csak akkor van gáz,ha az egész autó el van hanyagolva.

sealard 2011.08.04. 09:38:47

@AUTÓNEPPER: valamit tudhat a szakid :D Egyébként a 124 kombi a másik favoritom, de az dinamikában a fasorban sincs a Passathoz képest, na de tartósságban nem kicsit ver rá. Érdekes, hogy lényegileg egy méretkategória, de mennyivel másabb vevőkörnek szánták őket, és mekkora a Benz fölénye, hogy egy 80-as évekbeli konstrukcióval még mindig ilyen szinten versenyképesek voltak.

lyken 2011.08.13. 19:29:11

Ez ugyanaz a motor, mint ami az 1.9-es B3-as Passatban van? Bár az ugye nem TDI csak szívó.

@AUTÓNEPPER: Nekem egy B3-as van, első tulajdonosnál. :) Most jár 360.000 körül. Egy VW-re szakosodott szerelőcsapat szervizeli már 10 éve, ott is B3-4-es Passatokkal meg 2-es Golfokkal jár szinte mindenki.
Nemrég kellett lakatoltatni a küszöböket. A lakatosnak új Passatja van. Szidta mint a bokrot. Merthogy kényelmes, de nemegyszer lerohadt út szélén külföldön, mert letiltott az elektronika szenzorhiba miatt. Aztán jöhetett az assistance.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.08.13. 22:38:58

@lyken: Most cseréltünk egy B6 2.0 16V PDTDI passatban PD elemet,ugyanis ezek szeretnek megállni 100e környékén. :(

A CR TDI meg a jövő zenéje,mennyire lesz megbízható....

lyken 2011.08.13. 23:03:33

@AUTÓNEPPER: Nekem ne mond olyat, hogy PDTDI. :D Az enyém 17 éves korában döntött úgy, hogy az éves olajcserén felül neki kell plusz 6 deci évente, mert megeszi. Nézegettünk valamikor PDTDI-s kocsit és felröhögtem, mikor közölték, hogy mennyi olajat kell már az első évtől utánatölteni.

petrobol 2016.04.19. 01:01:16

Melyik az utolsó évjárat Ocatvia, amibe ezeket a motorokat még berakták?
Melyik motorkódot érdemes keresni?
Csak az 1.9-es volt ilyen megbízható, vagy a 2.0-es is?