Autónepper

Autó,motor adásvétel picit más megvilágításból. A történetekben szereplő személyek és gépjárművek csak a képzelet szüleménye, bármilyen egyezés a valósággal, csak a véletlen műve lehet!

Szavazz!

 

Utolsó kommentek

  • aefzuj: Magyarul annak kell kerülnie, akinek nincs likvid tőkéje a robotizált manuális váltó nyújtotta kén... (2020.06.29. 19:32) Opel Corsa C 1.0 Easytronic
  • Tubity Brendon: Szia! Azt irtad hogy 10 évre hitelesitik itthon a tartályt. Kik? Amenyiben külföldröl behozott a k... (2017.10.02. 13:51) Titkos tipp: CNG !
  • petrobol: Melyik az utolsó évjárat Ocatvia, amibe ezeket a motorokat még berakták? Melyik motorkódot érdemes... (2016.04.19. 01:01) VW Passat 1.9 TDI
  • indapass90210: "A másik véglet az,amikor az idős házaspár jön be és SZÁZEZER forintért akar NYUGATI autót venni."... (2014.01.04. 11:17) Milyen válság?
  • Opel P1: @ifrance: szerintem Autónepper nem egyenlő Becsületesnepperrel. Legalábbis az írásaik stílusa nagy... (2013.02.21. 04:55) Suzuki Ignis 1.3i GLX
  • Utolsó 20

Opel Corsa C 1.0 Easytronic

2011.08.03. 17:09 AUTÓNEPPER

 

Minap kaptam egy telefonhívást,miszerint mennyiért vennénk meg egy Opel Corsa C 1.0 Easytronic tipusú autót. Háááát sajna nincs jó emlékem róla,de mielőtt kifejteném részletesebben nézzük meg miről is van szó:

 

 Az Opel a 2000. évben váltotta le a B Corsát ezzel a részben új tipussal ugyanis a előd átdolgozott platformjára épült,szerintem szebb dizájnnal, megszűntek a korrozió gondok, mindkét oldalon galvanizálták a karosszéria elemeket és megdöbbentő, 12 év átrozsásodás elleni garanciát vállaltak rá abban az időben. A belseje is megújult,viszont az anyagválasztás nem lett jobb,ugyanaz a kemény műanyagos műszerfal és oldalkárpit lett,mint a régebbiben és 10 év távlatából bizony ez se tartósabb,ugyanúgy zörög,nyekereg úgy látszik az autógyáraknak a kiskategória a fillérbaszás mintapéldája

Viszont bejött a képbe egy új motor,régebbi de átdolgozott és megerősített motorvariánsok, 2001-től 30.000km-re növelt olajcsere periódus. Ez a három hengeres vezérműláncos 1.0 "erőmű", ami a katalógusfogyasztástól eltérően símán benyomja a 7-8 litert ezzel az Easytronic váltóval(már amikor működik).Ugyanis ez az automata szerkezet szeret meghibásodni,főleg az elektromos kuplung aktuátora mondja föl a szolgálatot a legváratlanabb pillanatban és helyen,sajnos relatíve drágán javítható.

 

 

Egyébként ez egy hagyományos váltó azzal a különbséggel,hogy a kuplungot egy ECU által vezérelt szervómotor mozgatja a váltások komótosak,"bólogatós" eléggé darabosan kezeli a váltót még a C Vectrában is!

Igen,jól olvastátok beletették a viszonylag normális automata váltójuk mellé ezt a hibagyáras váltót is a választható opciók közé.

Egyszóval ezt a motorvariánst és az automata váltót használtan nem ajánlanám senkinek,elég nehezen kel el,viszonylag sokat fogyaszt,nem is megy,drága a váltó javítása, tuti akkor áll meg a váltó,mikor tulajdonost cserél az autó és az biza zsebbenyúlós történet lesz!

Inkább egy 1.2 vagy 1.4 motoros kéziváltós változat,ezek is közel ugyanannyit esznek városban,de legalább dinamikusabbak.

 

 

 

 

4 komment

Címkék: c opel automata corsa váltó easytronic

A bejegyzés trackback címe:

https://autonepper.blog.hu/api/trackback/id/tr823123210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A country full of aliens · http://angliavagyamitakartok.blog.hu/ 2011.08.08. 14:01:36

Easytronic váltónak elvileg mi lenne az elonye? Triptronicról már hallottam és tudom is, hogy miféle de errol nem igazán.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.08.08. 14:58:04

@A country full of aliens: Igazából a gyártónak olcsóbb volt előállítani(ahogy írtam a posztban,miszerint kézi váltó az alapja),mint a teljesen más felépítésű automatást.
Gondolom,ezt kifejezetten az Opel kisautóihoz fejlesztették ki.
Nem vagyok gépjárműtechnikus,nem szervízblog (nem is annak szántam)itt inkább a megszerzett tapasztalatokat osztom meg többek közt,ami a használtautókban előforduló (konstrukciós) hibákra vonatkozik.

Suttora 2011.08.09. 10:47:26

Az "Easytronic" tulajdonképpen semmi mást nem takar, mint a sima kéziváltó automatizálását. Csavarra ugyanaz a váltó van rajta, mint a sima kéziváltósokon, megvan a kuplungszerkezet is, csak megoldották a váltások automatizálását. Előnye valóban az olcsóság lett volna, nem csak a gyártónak, hanem a vásárlóknak is. Mellette szól még, hogy nem okoz akkora fogyasztásnövekedést, mint a hagyományos automaták, nincsenek ugyanis hidraulikus veszteségek. A lényeg valóban az, hogy az Easytronicot kerülni kell, nagyon jó eséllyel elromlik, bontott alkatrész nincs vagy alig van hozzá (ami szintén bármikor elromolhat), az általában tönkremenő egységek gyári új ára pedig vetekszik az autó értékével. Meghibásodás esetén szerintem a legésszerűbb megoldás átalakítani kéziváltósra, ez viszonylag egyszerűen és olcsón megoldható.

aefzuj 2020.06.29. 19:32:01

Magyarul annak kell kerülnie, akinek nincs likvid tőkéje a robotizált manuális váltó nyújtotta kényelmi funkció finanszírozására. Vagyis minden Hungermán adósrabszolgának.

Akinek meg ilyen van és karban is tartja, az jókat röhög a dugóban kuplungolgató szegény ördögökön.

Hát, a székelyek is megmondták már, nem való a parasztnak a csokoládé, csak összekeni magát vele.
süti beállítások módosítása