Minap kaptam egy telefonhívást,miszerint mennyiért vennénk meg egy Opel Corsa C 1.0 Easytronic tipusú autót. Háááát sajna nincs jó emlékem róla,de mielőtt kifejteném részletesebben nézzük meg miről is van szó:
Az Opel a 2000. évben váltotta le a B Corsát ezzel a részben új tipussal ugyanis a előd átdolgozott platformjára épült,szerintem szebb dizájnnal, megszűntek a korrozió gondok, mindkét oldalon galvanizálták a karosszéria elemeket és megdöbbentő, 12 év átrozsásodás elleni garanciát vállaltak rá abban az időben. A belseje is megújult,viszont az anyagválasztás nem lett jobb,ugyanaz a kemény műanyagos műszerfal és oldalkárpit lett,mint a régebbiben és 10 év távlatából bizony ez se tartósabb,ugyanúgy zörög,nyekereg úgy látszik az autógyáraknak a kiskategória a fillérbaszás mintapéldája
Viszont bejött a képbe egy új motor,régebbi de átdolgozott és megerősített motorvariánsok, 2001-től 30.000km-re növelt olajcsere periódus. Ez a három hengeres vezérműláncos 1.0 "erőmű", ami a katalógusfogyasztástól eltérően símán benyomja a 7-8 litert ezzel az Easytronic váltóval(már amikor működik).Ugyanis ez az automata szerkezet szeret meghibásodni,főleg az elektromos kuplung aktuátora mondja föl a szolgálatot a legváratlanabb pillanatban és helyen,sajnos relatíve drágán javítható.
Egyébként ez egy hagyományos váltó azzal a különbséggel,hogy a kuplungot egy ECU által vezérelt szervómotor mozgatja a váltások komótosak,"bólogatós" eléggé darabosan kezeli a váltót még a C Vectrában is!
Igen,jól olvastátok beletették a viszonylag normális automata váltójuk mellé ezt a hibagyáras váltót is a választható opciók közé.
Egyszóval ezt a motorvariánst és az automata váltót használtan nem ajánlanám senkinek,elég nehezen kel el,viszonylag sokat fogyaszt,nem is megy,drága a váltó javítása, tuti akkor áll meg a váltó,mikor tulajdonost cserél az autó és az biza zsebbenyúlós történet lesz!
Inkább egy 1.2 vagy 1.4 motoros kéziváltós változat,ezek is közel ugyanannyit esznek városban,de legalább dinamikusabbak.
Utolsó kommentek